Piesek1

PODSUMOWANIE ZBIÓRKI KARMY

DLA ZWIERZĄT ZE SCHRONISKA

W ZAWIERCIU

ROK SZKOLNY 2016/2017

I miejsce klasa IV- 30 p. (7,3 kg/os.)

II miejsce klasa II- 25p. (5,6 kg/ os.)

III miejsce klasa I- 20p. (1,6 kg/ os.)

IV miejsce klasa VI- 15p. (1,4 kg/ os.)

V miejsce klasa III- 10p. (0,76 kg/ os.)

VI miejsce klasa V- 5p. (0,7 kg/ os.)

                                                      Opiekun SU: Aneta Bednarz

 

 

 

W ramach turnieju EKSTRAKLASY zorganizowano zbiórkę makulatury- łącznie zebraliśmy 568,58 kg !

I miejsce- klasa II

II miejsce- klasa IV

III miejsce- klasa III

IV miejsce- klasa VI

V miejsce- klasa V

VI miejsce- klasa I

Regulamin TURNIEJU EKSTRAKLASA

roku szkolnego 2016/2017

  1. Konkurs na EKSTRAKLASĘ prowadzi i koordynuje Samorząd Uczniów Szkoły Podstawowej nr 2 w Siewierzu z Opiekunem Samorządu w porozumieniu z Dyrekcją.
  2. Głównym celem turnieju jest ukazywanie pozytywnych zachowań młodzieży, promowanie nauki, zaangażowania w życie klasy, szkoły, miejscowości.
  3. W konkursie biorą udział wszystkie klasy.
  4. Czas trwania konkursu: od 1.09.2016 do 31.05.2017 r.
  5. Zwycięzcą konkursu zostaje klasa, która w rywalizacji międzyklasowej uzyska największą ilość punktów.
  6. Zliczane będą punkty uzyskane przez klasę w różnych akcjach i konkursach organizowanych przez SU.
  7.  W każdym miesiącu zostaną wyznaczone zadania lub konkursy, za które klasa otrzyma punkty przyznawane przez komisję konkursową.
  8. Klasy, które zdobędą trzy pierwsze miejsca otrzymują nagrody ufundowane przez Samorząd Uczniowski i Radę Rodziców oraz dyplomy.
  9. Zwycięska klasa poza nagrodą otrzymuje tytuł EKSTRAKLASY roku szkolnego 2016/2017, pamiątkowe zdjęcie,dyplom EKSTRAKLASY oraz dyplom dla Wychowawcy EKSTRAKLASY.
  10. Wszystkie sprawy sporne związane z przeliczaniem punktów rozstrzyga Opiekun Samorządu w porozumieniu z Dyrekcją.
  11. Organizator konkursu zastrzega sobie prawo do modyfikacji regulaminu.

Wszystkie zadania będą punktowane w następujący sposób:

I miejsce – 30 pkt

II miejsce – 25 pkt

III miejsce – 20 pkt

IV miejsce – 15 pkt

V miejsce – 10 pkt

VI miejsce – 5 pkt

ZADANIA PUNKTOWANE W KAŻDYM MIESIĄCU

WRZESIEŃ

Konkurs na najlepszy plakat wyborczy. Komisja oceniać będzie pomysłowość, hasło wyborcze, realność programu wyborczego i estetykę wykonania plakatów, dodatkowe elementy prezentacji i promocji.

Akcja NAKRĘTKA. Od 1 września2016 r. do 30 maja 2013r.  klasy przynoszą opiekunowi  SU – p. Anecie Bednarz- plastikowe nakrętki. Zwyciężą klasy, które zbiorą najwięcej nakrętek.

SZKOLNY DŻENTELMEN- dyskoteka z wyborami najkulturalniejszego ucznia. Chłopcy, którzy zostaną wytypowani przez swoje klasy (dwóch kandydatów z każdej klasy) będą walczyli o tytuł Szkolnego Dżentelmena. Miejsca od I do VI będą punktowane zgodnie z regulaminem Ekstra Klasy.

PAŹDZIERNIK

NAPEŁNIJ MISKĘ ZWIERZAKA. Zbiórka karmy dla bezdomnych zwierząt. W dn. 3- 15 października uczniowie przynoszą do wychowawców suchą karmę, puszki i inne produkty. Zwycięży klasa, która zbierze najwięcej karmy. Kolejne miejsca będą punktowane zgodnie z regulaminem EKSTRAKLASY. Zgromadzone artykuły zostaną przekazane Schronisku dla Bezdomnych Zwierząt w Zawierciu.

28 października (Halloween) – Upiorny Konkurs.                                        Konkurs na najbardziej oryginalne przebranie, fryzurę i udekorowanie sali „Upiorów”. Komisja złożona z przedstawicieli SU oraz nauczycieli będzie oceniała zaangażowanie i pomysłowość klasy w stworzeniu nastroju Halloween. Punktacja wg przelicznika turnieju.

LISTOPAD

KONKURS NA KLASĘ Z NAJMNIEJSZĄ LICZBĄ OCEN NIEDOSTATECZNYCH-

GRUDZIEŃ

Góra Grosza – zwycięży klasa, która zbierze największą liczbę monet, a zespół, który uzbiera najwyższą kwotę otrzyma 20 punktów dodatkowych.

Konkursy Świąteczne

      (w ostatnim dniu przed zimową przerwą świąteczną )                                                          

Konkurs na najdłuższy łańcuch świąteczny. W tym dniu każda klasa przynosi do szkoły materiały potrzebne do wykonania łańcucha (papier kolorowy lub blok, nożyczki, klej lub zszywacz).  

5 przedstawicieli z każdej klasy robi łańcuch przez 30 minut. Następnie komisja dokona pomiaru poprzez porównanie długości.

Konkurs na najpiękniejszy stroik świąteczny.  3 przedstawicieli

z każdej klasy robi stroik przez 20 minut. Stroiki będą oceniane przez komisję zgodnie z kryteriami: estetyka wykonania, oryginalność i pomysłowość, wkład pracy.

STYCZEŃ

EKSTRAKLASA- konkurs z najlepszą średnią ocen całej klasy w klasyfikacji semestralnej.

WOŚP – punkty- zgodnie z regulaminem- otrzymają klasy, które najliczniej wezmą udział w akcji WOŚP organizowanej na RYNKU W SIEWIERZU.

LUTY

Konkurs na piosenkę, wiersz lub skecz o tematyce miłosnej

 Jury będzie oceniało:

- interpretację utworu;

-zaangażowanie klasy w wykonanie utworu;

- ogólny wyraz artystyczny

MARZEC

MIESIĄC 100% FREKWENCJI. Punkty zostaną przyznane klasom z najmniejszą liczbą godzin nieobecnych.

KWIECIEŃ

Recyklingowy pokaz mody. Konkurs odbędzie się w połączeniu z obchodami DNIA ZIEMI. Komisja oceniać będzie pomysłowość prezentacji, wykorzystane materiały oraz krótki komentarz prowadzącego pokaz danej klasy.

MAJ

MIESIĄC PRZECZYTANEJ KSIĄŻKIKLASY IV- VI: Konkurs czytelniczy – wygrywają klasy, które przeczytają najwięcej książek z biblioteki w dwóch wylosowanych przez komisję miesiącach roku szkolnego 2016/2017.

KONKURS NA LAURKĘ DLA MAM- KLASY I- III : Konkurs na laurkę dla Mam. Każda klasa wspólnie wykonuje jedną laurkę (format dowolny). Komisja oceni estetykę pracy, poprawność językową i ortograficzną oraz pomysłowość.

CZERWIEC

Podsumowanie turnieju EKSTRAKLASA. Ogłoszenie wyników i nagrodzenie zwycięskiej klasy – zgodnie z regulaminem.

Opiekun SU

Aneta Bednarz

WYBRALIŚMY SAMORZĄD SZKOLNY

29 września 2016r., w wyniku głosowania członków samorządów klasowych Szkoły Podstawowej nr 2 w Siewierzu, został wybrany SAMORZĄD SZKOLNY w składzie:

  • Przewodnicząca: Julia Gładecka- kl. VI
  • Zastępca przewodniczącego: Marcel Gala - kl. V
  • Sekretarz: Weronika Kozerska- kl. II

Julii, Marcelowi i Weronice serdecznie gratulujemy i życzymy owocnej pracy!!!

REGULAMIN WYBORÓW DO SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO

  1. W terminie 5 -9 września na lekcjach wychowawczych każda klasa z pomocą wychowawcy wytypuje kandydatów na przedstawicieli do SU: po jednym kandydacie z każdej klasy.

Formalne wymogi kandydata:

      • Pracowity, zaradny i przedsiębiorczy
      • Pomysłowy
      • Wyróżniający się zdyscyplinowaniem, kulturą osobistą i nienaganną opinią
      • Legitymujący się dobrymi wynikami w nauce i bardzo dobrym zachowaniem
      • Przekonywujący
      • Cieszący się autorytetem w środowisku kolegów i nauczycieli, odpowiedzialny
  1. Ustalenie listy kandydatów.
  1. W terminie do 16 września każda klasa przygotuje kampanię wyborczą:
      • Plakat wyborczy promujący kandydata zawierający hasło wyborcze, imię i nazwisko, klasę oraz zdjęcie kandydata, krótka charakterystyka kandydata, pomysły na działalność w samorządzie
      • Dopuszczalne są także inne formy promocji i prezentacji kandydata na przerwach oraz gadżety wyborcze np. balony, ulotki, itp.
  1. 19 września (poniedziałek) – wywieszenie plakatów na tablicach SU na półpiętrze (plakaty zawieszają kandydaci z klasami- rano przed lekcjami).
  2. W dniach od 26 do 29 września – na godzinach wychowawczych przeprowadzenie wyborów pod nadzorem nauczycieli- wychowawców ( każdy uczeń może oddać tylko 1 głos na 1 kandydata). Podliczenie wyników w klasach i przekazanie wyników do opiekuna SU.
  3. 30 września - ogłoszenie wyników wyborów nowego składu Samorządu Uczniowskiego.
  4. Początek kadencji nowego Samorządu Uczniowskiego – 1 października 2013 r
  5. Wszystkim kandydatom oraz osobom zaangażowanym zostaną przyznane punkty dodatnie z zachowania.
  1. 9.Za najlepsze plakaty wyborcze komisja przyzna klasom punkty sumowane w konkursie na EKSTRAKLASA według przelicznika:
  • I miejsce – 30 punktów
  • II miejsce – 20 punktów
  • III miejsce – 10 punktów
  • Wyróżnienie – 5 punktów

Komisja oceniać będzie hasło, realność programu wyborczego, estetykę wykonania plakatów, pomysłowość i atrakcyjność oraz dodatkowe elementy prezentacji i promocji.

 

                                                                                                                   Opiekun SU

                                                                                                                    Aneta Bednarz

WYNIKI KONKURSU

Konkurs pod hasłem "Podaruj walentynkę" cieszył się dużym zainteresowaniem. Jury w składzie: Barbara Pawińska, Beata Pieprzyk, Renata Dratwińska-Borys, po długiej i burzliwej naradzie nagrodziło następujących uczniów:

Kategoria I-III

I miejsce: Julia Bujna, Karen Gibałka

II miejsce: Natalia Peterek, Weronika Kozerska

III miejsce: Lena Sobisz, Kaja Rychter

wyróżnienia: Nadia Całka, Michalina Góral, Rysiu Miłoch, Oliwia Baryła, Wiktoria Sołtysik

 

Kategoria IV-VI

I miejsce - Małgosia Dębowiec

II miejsce - Daniel Lubiński

III miejsce - Ania Nowakowska

 

SERDECZNIE GRATULUJEMY!!!!!

UWAGA!!!! KONKURS!!!!! UWAGA!!!!

Samorząd Uczniów ogłasza konkurs
plastyczno – literacki
dla klas I – VI pod hasłem
PODARUJ WALENTYNKĘ”.

Waszym zadaniem będzie wykonać dowolną techniką walentynkowe serce, a także napisać walentynkowy wierszyk.

Uwaga! Wiersze muszą być Waszego autorstwa.

Termin oddawania prac do 10 lutego, do opiekuna SU – p. Renaty Dratwińskiej Borys.

 

WYNIKI KONKURSU „UKWIECONA KLASA”

I miejsce- kl. III wych. Beata Pieprzyk

II miejsce- kl. V wych. Justyna Chudy

III miejsce- kl. I wych. Elżbieta Bijak

( Nagrodą dla klasy, która zajęła I miejsce jest ognisko z kiełbaskami, które odbędzie się wiosną 2016r. - do ustalenia z opiekunem SU) Gratulujemy!

Opracowała: Aneta Bednarz

flower-pots-48265 960 720

WYNIKI ZBÓRKI
GÓRA GROSZA

gora grosza
W KATEGORII NAJWYŻSZA KWOTA:         W KATEGORII NAJWIĘCEJ GROSZY:
I miejsce- kl. IV: 84 zł83 gr                I miejsce- 3-4 latki: 4054 szt.
II miejsce- 3-4 latki: 77 zł67gr                II miejsce- kl. III: 2473 szt.
III miejsce- kl. II: 50zł 71 gr                III miejsce- Grupa „O”: 1692 szt.
W SUMIE UCZNIOWIE NASZEJ SZKOŁY ZEBRALI:
362 zł 22 gr
Zebrana kwota została przekazana Towarzystwu „Nasza Dom” i zostanie przeznaczona na poprawę warunków życia dzieci, które straciły rodziców.                     WSZYSTKIM OFIARODAWCOM SERDECZNIE DZIĘKUJEMY

Opracowała: Aneta Bednarz

napis

W październiku nasza szkoła przyłączyła się do akcji charytatywnej „SZKOŁO, POMÓŻ I TY”, która pomaga osobom niewidomym i niepełnosprawnym.

Celem tegorocznej akcji była pomoc 21-letniemu Jakubowi Nowakowskiemu, który choruje na retinopatię wcześniaczą i autyzm. Mimo wsparcia i miłości najbliższych codzienne życie stawia przed nim ogromne wyzwania, a nieuleczalna wada wzroku i zaburzone postrzeganie świata skazują na zamkniecie w czterech ścianach domu. Specjalistyczny sprzęt rehabilitacyjny, tj. rowerowózek ułatwi podróżowanie z najbliższymi. Koszt takiego sprzętu to około 25 000 zł, dlatego od ofiarności i wrażliwości ludzi zależy otwarcie drzwi do zewnętrznego świata.

Dzięki sprzedaży cegiełek z pomocami naukowymi z: j. polskiego, j. angielskiego,     j. niemieckiego, matematyki, geografii, historii, informatyki oraz kalendarzyki na rok 2016, zgromadziliśmy kwotę: 96,00 złotych.

Sprzedaż cegiełek cieszyła się dużym zainteresowaniem wśród uczniów.

Opracowała: Aneta Bednarz

Plan pracy Samorządu Uczniowskiego

Szkoły Podstawowej nr 2 w Siewierzu

na rok szkolny 2015/ 2016.

      W roku szkolnym 2015/ 2016 Samorząd Uczniowski będzie pracował wg planu opracowanego     na spotkaniu Rad Samorządów Klasowych z opiekunem SU -Anetą Bednarz.

W bieżącym roku szkolnym SU zamierza zorganizować szereg konkursów, akcji i imprez szkolnych:

● wrzesień- zebranie trójek klasowych wybory przewodniczącego, zastępcy i sekretarza SU,

przygotowanie planu pracy SU, zaopiniowanie zmian w Statucie Szkoły, dyskoteka z okazji Dnia Chłopca połączona z wyborami SZKOLNGO DŻENTELMENA, zbiórka karmy dla Schroniska dla Bezdomnych Zwierząt w Zawierciu; 

● październik- konkurs „ZIELONA KLASA”- nagroda: ognisko z kiełbaskami dla

   zwycięskiej klasy, włączenie się w organizację akademii z okazji Dnia Edukacji ( zakup

   KWIATÓW/UPOMINKÓW dla nauczycieli), gazetka okolicznościowa;

● listopad- włączenie się do akcji „GÓRA GROSZA, 25 listopada- Dzień Pluszowego Misia,  

   dyskoteka andrzejkowa;

● grudzień- akcja „Mikołaj w szkole i w przedszkolu”, konkurs na najładniejszą dekorację

   ”ŚWIĄTECZNA KLASA”, poczta świąteczna;

● styczeń- gazetka okolicznościowa z okazji Dnia Babci i Dziadka, włączenie się w organizację   

   WOŚP; zabawa karnawałowa;

● luty- Dzień Dokarmiania Zwierząt Leśnych, przygotowanie gazetki okolicznościowej-

   BEZPIECZNE FERIE;

● marzec- wybory „NAJMILSZA DZIEWCZYNA”, przygotowanie okolicznościowej gazetki ściennej- Wielkanoc,

● kwiecień- wystawa „ KSIĄŻKI MOJEGO DZIECIŃSTWA”- z okazji Międzynarodowego

   Dnia Książki dla Dzieci, akcja SU: „O NIC NIE PYTAM, NAJMŁODSZYM CZYTAM”-

   czytanie baśni przedszkolakom;

● maj- gazetka okolicznościowa z okazji Dnia Matki, konkurs pt. "Wiersz dla Mamy".

● czerwiec- rozstrzygnięcie konkursu: Najładniejsza Gazetka Klasowa ( konkurs trwa od X

   do VI – zwycięska klasa otrzymuje upominki ufundowane przez SU).

        Samorząd zmierza również brać udział we wszelkich akcjach charytatywnych na rzecz najbardziej potrzebujących oraz organizować akcje mające na celu zbiórkę funduszy na cele SU.

Członkowie Rady Samorządu będą spotykać się na cyklicznych zebraniach.

SAMORZĄD SZKOLNY:                                                       OPIEKUN SAMORZĄDU:                    

Akcje w których uczestniczymy

pojemnik_na_baterie.jpg
Copyright © 2024 Szkoła Podstawowa nr 2 w Siewierzu. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Joomla! jest wolnym oprogramowaniem wydanym na warunkach GNU Powszechnej Licencji Publicznej.
Tuesday the 16th. Siewierz