Kraków 19

MAGICZNY KRAKÓW

     2 kwietnia uczniowie naszej szkoły wybrali się na wycieczkę do Krakowa.

   Wizytę w grodzie Kraka rozpoczęliśmy od spaceru po Rynku Głównym Starego Miasta. Później udaliśmy się do Podziemi Rynku i obejrzeliśmy interaktywną wystawę, która prezentuje bogatą historię Krakowa i jego związki z najważniejszymi średniowiecznymi ośrodkami handlu i kultury w Europie. Mogliśmy podziwiać bezcenne zbiory monet, ozdób i ceramicznych naczyń. Dzięki odkrytym fragmentom murów, ale i nowoczesnej technice mogliśmy przenieść się w odległe czasy i poznać życie mieszkańców tego gwarnego miasta.
   Następnie przeszliśmy do kościoła Mariackiego, by podziwiać Ołtarz Wita Stwosza- jeden z najwybitniejszych wytworów późnogotyckiej sztuki rzeźbiarskiej w Europie. Niestety, obecnie poddawany jest on renowacji, więc nie mogliśmy zobaczyć tego dzieła w całości, ale i tak wzbudził podziw.
   Po atrakcjach dla ducha przyszedł czas, by zadbać o bardziej przyziemne potrzeby, dlatego też zajrzeliśmy do McDonalda przy Bramie Floriańskiej, by się nieco posilić.
  Głównym punktem programu była wizyta w Teatrze im. Juliusza Słowackiego, gdzie obejrzeliśmy spektakl zrealizowany na podstawie komedii Aleksandra Fredry „Zemsta" .
    Późnym wieczorem w wyśmienitych nastrojach bezpiecznie wróciliśmy do Siewierza.

 

                                                                                    Aneta Bednarz i Justyna Chudy


            Po raz kolejny uczniowie naszej szkoły uczestniczyli w projekcie  „Lekcja w kinie”. Tym razem tematem było „Dziś poznamy świat reklamy” dla klas I-III oraz ,,Odkrywamy świat reklamy” dla klas IV-V.
         Dzieci podczas lekcji: dowiedziały się, czym jest reklama, odkryły, że nie wszystkie informacje podane w reklamach są prawdziwe, poznały różne hasła reklamowe i spróbowały stworzyć własny slogan. Przekonały się też, dlaczego

w reklamach występują znane osoby oraz dowiedziały się, jak reklama może pomagać innym .Lekcja urozmaicona była schematami, stopklatkami, fotosami oraz fragmentami filmów.
       Po ciekawych zajęciach uczniowie klas młodszych obejrzeli film pt. „Rock Dog –pies ma głos” , a starsi uczniowie uczestniczyli w projekcji ,,Tajne stowarzyszenie z dzielnicy Suplinn”..

LwK PLAKAT SP03-1-724x1024 LwK PLAKAT SP46-1-724x1024 

ŚWIATOWY DZIEŃ ŚWIADOMOŚCI AUTYZMU

„ Tym, co łączy wszystkie dzieci niepełnosprawne jest uczucie .Dotyk, uścisk, pocałunek w policzek jakikolwiek znak, że je cenisz, szanujesz, wierzysz w nie to właśnie sprawia, że promienieją”
                                                                                                                        

Autyzm to ogromny problem społeczny. Jest całościowym zaburzeniem rozwoju o podłożu neurologicznym. Diagnozowany już u jednego dziecka na sto. Autyzmu po prostu nie widać, dlatego ważne jest uświadamiać ludzi, że nie każde dziecko, które spotykają jest „ niegrzeczne” i nie każdy dorosły trzymający się na uboczu jest „dziwakiem”. Autyści są bardzo często niesprawiedliwie oceniani. Zamiast oceniać, spróbujmy najpierw zrozumieć.

Obchody Światowego Dnia Świadomości Autyzmu został ustanowiony przez Zgromadzenie Ogólne ONZ w 2008r. Uznało ono autyzm za jeden z najpoważniejszych problemów zdrowotnych świata – obok raka, cukrzycy czy AIDS. Eksperci podkreślają, że autyzm jest najczęściej występującym zaburzeniem rozwojowym i alarmują, że dzieci z autyzmem każdego roku będzie przybywać.

W dniu 2 kwietnia przyłączyliśmy się do akcji POLSKA NA NIEBIESKO, aby pokazać wsparcie dla osób z autyzmem. Tego dnia społeczność szkolna włożyła ubrania w kolorze niebieskim. Wychowawcy i nauczyciele przeprowadzili zajęcia , których celem było szerzenie wiedzy o autyzmie.

Nie bądź zielony w temacie autyzmu – 2 kwietnia bądź niebieski!

 pedagog szkolny 

Izabela Szczepańczyk

DSC07763

 

 

Karen 2

 

GMINNY KONKURS RECYTATORSKI

    1 marca 2019r. odbył się XXVI Finał Miejsko-Gminnego Konkursu Recytatorskiego w Siewierzu. Do konkursu przystąpiło 2 uczniów naszej placówki, którzy zostali wyłonieni w drodze eliminacji szkolnych.
    Karen Gibałka – uczennica klasy szóstej- swoją prezentacją wiersza i fragmentu prozy wywalczyła III miejsce w kategorii Szkoła podstawowa klasy IV-VI.
Serdecznie gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów.

                                                                                  Aneta Bednarz

Teatrzyk "Dwie Dorotki"

 

22 marca gościliśmy w naszej szkole aktorów z teatru KRAK-ART z Krakowa, którzy zaprezentowali uczniom klas I – III oraz przedszkolakom bajkę pt. „Dwie Dorotki”. Dzieci z wielką uwagą i zaciekawieniem śledziły losy dwóch bohaterek. Przedstawienie miało charakter interaktywny, dzieci wspólnie z aktorami występowały na scenie, m.in pomagały Dorotce wyjmować gorące bochenki chleba z pieca i  zrywać jabłka ze starej jabłoni. Sztuka pokazała najmłodszym, jak odróżnić dobro od zła. W piękny sposób podkreśliła, że życzliwość i pracowitość zostają w życiu wynagrodzone, podczas gdy ludzi leniwych i zachłannych zawsze ukarze los.

Przedstawienie teatralne było doskonałą lekcją dobrego zachowania dla najmłodszych.   Dzieci podziękowały artystom za wspólną zabawę i mile spędzony czas  gromkimi brawami. Przedstawienie było sponsorowane przez Radę Rodziców. Serdecznie dziękujemy.


,,DZIEŃ KOLOROWEJ SKARPETKI

21 marca świętujemy Światowy Dzień Zespołu Downa. To święto ustanowione w 2005 roku z inicjatywy Europejskiego Stowarzyszenia Zespołu Downa. Jego celem jest podniesienie świadomości na temat życia i potrzeb osób z zespołem Downa. Od 2012 roku patronat nad obchodami sprawuje Organizacja Narodów Zjednoczonych, a symbolem święta stały się kolorowe skarpetki.

21 marca to nie tylko pierwszy dzień wiosny. To również Światowy Dzień Zespołu Downa. To nie jest przypadkowa data - osoby z tą chorobą w 21. parze chromosomów mają trzy chromosomy, zamiast dwóch.

Wspierając to wydarzenia uczniowie, nauczyciele oraz pracownicy naszej szkoły założyli dzisiaj skarpetki nie do pary. Dali wyraz solidarności z osobami z trisomią 21 chromosomu.

   Opracowała pedagog szkolny Izabela Szczepańczyk

DSC07597  kopia

DSC07601  kopia


UWAGA KONKURS

NA PROJEKT ZNACZKA POCZTOWEGO O TEMATYCE ZWIĄZANEJ Z TRADYCYJNYMI SADAMI EKOLOGICZNYCZNYMI

Regulamin:

 

swiatoczami1


 Wytyczne:

wytyczne1

 

Wyjazd uczniów klas I – III do NOSPR w Katowicach.

folk13 marca uczniowie klas I – III wzięli udział w koncercie edukacyjnym z cyklu „Podróże w czasie i przestrzeni” zorganizowanym przez Narodową Orkiestrę Symfoniczną Polskiego Radia w Katowicach. „Folkowe opowiastki” – to koncert pięknych utworów ludowych, głównie z Podhala. Muzycy z Tatr zaprezentowali nie tylko góralski temperament, energię oraz radość grania, ale także oryginalne, góralskie stroje ludowe. Koncert został dodatkowo „okraszony” barwnymi opowieściami o tradycjach góralskich. Wybrani uczniowie mogli spróbować swoich sił na scenie podczas nauki tańca góralskiego. Młodzi słuchacze przekonali się jak wiele elementów łączy muzykę z naszych Tatr i bałkańskich Karpat. NOSPR w Katowicach oferuje wiele ciekawych koncertów edukacyjnych, więc miejmy nadzieję, że nie był to ostatni wyjazd uczniów do tego zachwycającego miejsca.

Wychowawcy klas I – III.

Rozstrzygnięcie konkursu na haft matematyczny

Znamy już laureatki II gminnego konkursu na haft matematyczny. Tematem pracy była wiosna. Zwyciężczynią została Karen Gibałka, tuż za nią uplasowała się Julia Pawińska, a miejsce trzecie zajęła Michalina Góral. Wyróżnienie otrzymała Katarzyna Nowak.

Dziewczęta zostały obdarowane dyplomami oraz cennymi nagrodami, których sponsorem był producent nici, firma Ariadna. 

Gratulacje dla wszystkich uczestników i dla osób nagrodzonych, zapraszam do wzięcia udziału w nastęnych edycjach konkursu!

Justyna  Chudy, organizator konkursu

DSC07566

 

DSC07564

IMG 20190313 104356

 

 pi

Dzień liczby Π

W dniu 14 marca obchodziliśmy w naszej szkole Dzień liczby Π, czyli nasze szkolne święto matematyki. Na hali gimnastycznej spotkali się wszyscy uczniowie  klas IV-VIII. Spotkanie rozpoczęła klasa IV, która przybliżyła wszystkim zebranym osobę genialnego naukowca Alberta Einsteina.

Słynny fizyk, matematyk i naukowiec urodził się również 14 marca. Ponad 60 razy był nominowany do Nagrody Nobla, którą otrzymał ostatecznie w 1922 roku "za zasługi dla fizyki teoretycznej, szczególnie za odkrycie praw rządzących efektem fotoelektrycznym”. 

Szóstoklasiści przygotowali prezentację dotyczącą ludolfiny, czyli liczby Π. Sama liczba jest nieskończona, a jej wartość wynosi w przybliżeniu 3,14. Liczba ta intryguje ludzi już od starożytności, jest o niej mowa również w Biblii w kontekście budowy świątyni króla Salomona. O rozwinięciu liczby Pi powstają wiersze, odbywają się konkursy na zapamiętanie jak największej ilości cyfr liczby ∏.  Dostępne są również utwory muzyczne oparte na cyfrach ludolfiny.

Klasa V wyjaśniła czym są fraktale, czyli obiekty samopodobne lub nieskończenie złożone. Pojawił się tu nasz patriotyczny wątek, mianowicie dywan Sierpińskiego. Jest to kwadratowy fraktal, nazwany imieniem jednego z najlepszych polskich matematyków.

Wątek historyczny poruszyła również klasa siódma. Bardzo bogata prezentacja multimedialna przybliżyła nam sylwetki trzech wspaniałych kryptologów, którzy rozpracowali Enigmę. Była to niemiecka maszyna szyfrująca z czasów II wojny światowej. Marian Rejewski, Jerzy Różycki i Henryk Zygalski - to nazwiska polskich geniuszy matematycznych, których opracowali metodę łamania szyfrów niemieckiej armii. Szacuje się, że ten wyczyn skrócił drugą wojnę światową o ok. 3 lata i uratował życie ok. 30 milionom ludzi.

Na koniec klasa VIII przedstawiła sylwetkę starożytnego filozofa i matematyka - Platona oraz zaprezentowała własnoręcznie przygotowane bryły platońskie. Platon wiódł  burzliwe życie (był min. porwany przez piratów i sprzedany na targu niewolników). Uważał, że cały wszechświat oparty jest na bryłach i figurach geometrycznych. Bryły platońskie to bryly foremne, czyli prościej mówiąc -  z każdej strony wygladają tak samo. Jest ich pięć - czworościan, sześcian, ośmiościan, dwunastościan i dwudziestościan.

Spotkanie matematyczne było bardzo intersujące i podobało się wszystkim zebranym. Serdecznie dziękuję uczniom, którzy zaangażowali się w przygotowanie i przedstawienie tych ciekawych prezentacji. Do zobaczenia za rok, na następnym święcie matematyki!

Justyna Chudy

kl 4 

klasa 6

klasa 5

klasa 7

klasa 8

bryły

 

 

 

fraktal

 

Spotkanie z Policjantami
 
W dniu 06 marca 2019r. uczniów klas III-VIII odwiedzili policjanci z Komendy Powiatowej Policji w Będzinie. Tematem spotkania była odpowiedzialność karna za popełnione czyny osób nieletnich.
Głównym celem spotkania było zapoznanie młodzieży z najważniejszymi przepisami zawartymi w Ustawie o Postępowaniu w Sprawach Nieletnich dotyczącymi przeciwdziałania wszelkim objawom demoralizacji i przestępczości osób nieletnich.
Podczas spotkania funkcjonariusz wyjaśnił, jaką odpowiedzialność karną ponoszą osoby nieletnie oraz omówił konsekwencje popełniania czynów zabronionych i przestępstw, takich jak: kradzież, rozbój, włamanie, pobicie, posiadanie i handel narkotykami. Przypomniał młodzieży o systematycznym uczęszczaniu do szkoły, ponieważ wagary, picie alkoholu i nierealizowanie obowiązku szkolnego przez nieletniego również podlegają postępowaniu przed sądem.
Policjanci omówili możliwe środki wychowawcze stosowane przez sąd oraz przedstawili rodzaje placówek resocjalizacyjnych w środowisku otwartym i zamkniętym. Uświadomili zebranym, że błędy popełniane w wieku młodzieńczym mogą mieć swoje konsekwencje w dorosłym życiu.
    Pedagog szkolny
Izabela Szczepańczyk

Karen Gibałka Laureatka III miejsca w II Powiatowym Konkursie Plastycznym dla Szkół Podstawowych, Gimnazjów i Szkół Ponadpodstawowych na temat: Danuta Siedzikówna
– Inka ktoś taki jak ja.

karen1


„W karnawale - to są bale!"

napis

7.02.2019r. odbyła się w naszej szkole zabawa karnawałowa, na którą uczniowie klas I-III czekali z wielką niecierpliwością. Odświętnie i kolorowo udekorowana sala gimnastyczna stworzyła inspirujący klimat do naszej zabawy. Tym razem dekorację wykonali samodzielnie uczniowie na kółku plastycznym. Wśród uczestników balu trudno było rozpoznać naszych uczniów. Rodzice zadbali o wspaniałe stroje i przebrania, które umożliwiły dzieciom wcielenie się w ich ulubione postaci. Wszyscy wspólnie pląsali w kole, tańczyli w parach z kotylionami, robili barwne korowody. Wiele śmiechu było podczas tańca z balonikiem, czy konkursu z kapeluszem. W przerwie bardzo smakował słodki poczęstunek ufundowany przez Radę Rodziców. Zabawa była bardzo udana! Kolejne karnawałowe szaleństwo dopiero za rok!

Wychowawcy klas I – III.

"Jak Rumcajs uratował Cypiska"

f w 458096 lutego bieżącego roku przedszkolaki i uczniowie klas młodszych wybrali się do Opery Śląskiej w Bytomiu na przedstawienie Narodowego Teatru Edukacji "Jak Rumcajs uratował Cypiska". Spektakl ten w niezwykle ciekawy sposób zapoznał naszych uczniów z jedną z bajek dzieciństwa ich rodziców. Z wielką ochotą wybraliśmy się wraz z rozbójnikiem Rumcajsem, jego żoną Hanką oraz ich synem Cypiskiem na ekscytującą wycieczkę w głąb Rzacholeckiego Lasu. Wyprawa ta miała na celu odnalezienie zaginionego Cypiska, wyrwanie go z sieci pajęczycy oraz raz na zawsze rozprawienie się ze złem. Po spektaklu mieliśmy także przyjemność spotkać się z aktorami Narodowego Teatru Edukacji, którzy wystąpili na scenie bytomskiej opery. Dowiedzieliśmy się wówczas wielu ciekawych informacji na temat pracy aktora, lalek, które wystąpiły w przedstawieniu oraz nauczyliśmy się jednej z piosenek, która towarzyszyła Rumcajsowi i jego rodzinie w wyprawie. Zadowoleni, pełni wrażeń i nowych wiadomości wróciliśmy do szkoły.

Beata Pieprzyk

 

Zaproszenie do konkursu na haft matematyczny

sewing-3614491 640

Serdecznie zapraszam uczniów z całej Gminy Siewierz do wzięcia udziału w gminnym konkursie na haft matematyczny. Konkurs przeznaczony dla uczniów klas IV-VIII, temat: Wiosna. 

Powodzenia!

Justyna Chudy 

 

 

Regulamin konkursu na haft matematyczny

  1. Organizatorem konkursu jest Szkoła Podstawowa nr 2 w Siewierzu.
  2. Konkurs skierowany jest do uczniów klas IV-VIII ze szkół Gminy Siewierz.
  3. Każdy uczestnik może zgłosić do konkursu jedną pracę.
  4. Cele konkursu:
  • doskonalenie umiejętności manualnych
  • rozwijanie wyobraźni

      5. Zadanie konkursowe: wykonanie pracy w formacie maksymalnie A4, techniką haftu matematycznego.

         Temat: Wiosna.

      6. Termin dostarczenia prac do organizatora: 8 marca 2019r.

       7. Prace z tyłu powinny być opatrzone metryczką:

 

Imię i nazwisko uczestnika:

 

Klasa oraz szkoła, do której uczęszcza uczestnik

 

Adres szkoły wraz z adresem mailowym

 

Nazwisko nauczyciela-opiekuna

 

Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych mojego dziecka do celów konkursowych. Zakres zgody obejmuje publikację wyników na stronie internetowej organizatora oraz w Kurierze Siewierskim oraz publikację zdjęć pracy konkursowej.

Podpis rodzica (opiekuna prawnego) ……………………………………………………………………………

8.  Wyniki konkursu ogłoszone będą na stronie internetowej organizatora, artykuł podsumowujący konkurs wysłany będzie do Kuriera Siewierskiego.

9. Prace konkursowe przechodzą na własność organizatora konkursu.

Dzień Zdrowego Odżywiania
 
          Powszechnie wiadomo, iż w obecnych czasach właściwe odżywienie stanowi niezwykle ważny element rozwoju człowieka. Właściwe, znaczy jakie? Temat ten obecny jest w naszej szkole od wielu lat, jednak w tym roku postanowiliśmy pogłębić wiedzę związaną ze zdrowym odżywianiem. W tym właśnie celu powstał projekt „Odżywianie a zdrowie”, realizowany w kilku etapach.
Pierwszy etap już mamy za sobą - 21stycznia w naszej szkole przeżywaliśmy Dzień Zdrowia. Jego celem było propagowanie zdrowego stylu życia poprzez uświadamianie wartości prawidłowego odżywiania się. Tego dnia naszej szkoły zawitała pani dietetyk – Beata Skwara, która uświadamiała dzieci, jak ważne, dla harmonijnego rozwoju całego organizmu człowieka, jest spożywanie wartościowych produktów. Ponadto pani Beata przekazała podstawowe wiadomości dotyczące zdrowia i tego jak niekorzystnie na jego stan wpływa niewłaściwe odżywianie i co najbardziej zagraża zdrowiu.
Uczniowie podczas zajęć dowiedzieli się o zdrowych produktach oraz potrawach, które można z nich przygotować. Poznawali zasady racjonalnego odżywiania się i dowiedzieli się o  konieczności jedzenia warzyw, owoców i nabiału.
       Następnie dzieci pod kierunkiem wychowawców przygotowywały w klasach zdrowe kanapki, sałatki. Wspólne działania przysporzyły wielu niezapomnianych chwil, zarówno dzieciom jak i nauczycielom.
Kolejne etapy projektu przed nami.
 
                                                                                                                                                                           Izabela Szczepańczyk
                                                                                                                                                                           Renata Chmielowska

 

 

recytator

KONKURS RECYTATORSKI KLAS IV- VIII

 

     18 stycznia 2019 r. w naszej szkole tradycyjnie odbył się Konkurs Recytatorski- „Poeci dla dzieci" zorganizowany przez nauczyciela języka polskiego- Anetę Bednarz.
Celem rywalizacji było:
• propagowanie piękna poezji;
• kształtowanie kultury żywego słowa oraz doskonalenie umiejętności recytatorskich;
• rozwijanie uzdolnień dzieci.
   Do udziału zgłosili się przedstawiciele klas IV- VIII, którzy zaprezentowali swoje umiejętności recytatorskie.
     Jury, w składzie: Justyna Chudy, Izabela Szczepańczyk i Aneta Bednarz, po wysłuchaniu prezentacji uczestników konkursu i wnikliwej analizie występów oceniło recytacje pod względem doboru repertuaru, interpretacji, opanowania pamięciowego tekstu i ogólnego wyrazu artystycznego i wyłoniło (zgodnie z regulaminem) laureatów:
I miejsce- Karen Gibałka - klasa VI
II miejsce- - Michalina Góral klasa V
III miejsce- Weronika Kozerska- klasa IV
     Zajęcie I miejsca jest równoznaczne z zakwalifikowaniem się do udziału w Finale Miejsko – Gminnego Konkursu Recytatorskiego w Siewierzu.
Zwycięzcy konkursu otrzymają pamiątkowe dyplomy i nagrody książkowe ufundowane przez szkolną bibliotekę. Wszystkim serdecznie gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów.

 

                                                                                                                                              Aneta Bednarz

 

ratujemy     IMG 20190118 104643

Ratujemy i Uczymy Ratować

 

 

Od dziewięciu lat w naszej szkole odbywają się cykliczne zajęcia w ramach programu edukacyjnego „Ratujemy i Uczymy Ratować”. Inicjatorem programu jest Fundacja Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Celem programu jest nie tylko wdrożenie wiedzy o udzielaniu pierwszej pomocy, ale przede wszystkim wykształcenie w dzieciach odwagi i chęci do pomagania drugiemu człowiekowi.

 

Pod okiem przeszkolonych nauczycieli nasi uczniowie uczą się, jak ocenić stan osoby poszkodowanej oraz wezwać pomoc, a także jak wykonać resuscytację krążeniowo-oddechową. Ćwiczą prowadzenie rozmowy telefonicznej ze służbami ratowniczymi, aby pomoc mogła przybyć jak najszybciej. Dzieci poznają ogniwa „łańcucha przeżycia” i wiedzą, że sukces, czyli uratowanie życia rannej osoby, zależy od siły najsłabszego ogniwa.

 

Ćwiczenia odbywają się na fantomach, które nieodpłatnie przekazała Fundacja WOŚP. Program skierowany jest do uczniów klas I-III, jednak w naszej placówce biorą w nim udział wszyscy uczniowie. Dzięki temu wdrożona wcześniej wiedza i pozyskane umiejętności są powtarzane i utrwalane.

 

Do tej pory nasi uczniowie nie znaleźli się w sytuacji, w której musieliby wykorzystać posiadaną wiedzę i umiejętności, aby ratować życie rannemu człowiekowi. Patrząc jednak na ich zaangażowanie i chęci, wierzymy, że w sytuacji zagrożenia życia postąpią tak, jak należy.

 

Aneta Tyburkiewicz,

Justyna Chudy

 

 

 

 

 

SPRAWOZDANIE Z KONKURSU  NA PREZENTACJĘ MULTIMEDIALNĄ
PROMUJĄCĄ BEZPIECZEŃSTWO DZIECI I MŁODZIEŻY
 W INTERNECIE ,,BEZPIECZNY INTERNET”
SKIEROWANY DO UCZNIÓW KLAS IV-VIII.

 

        W dniach 25.01- 05.02.2019r. odbył się szkolny konkurs informatyczny o tematyce ,,Pozytywne i negatywne strony Internetu” dla uczniów klas IV –VIII. Ogółem brało udział w konkursie 16 uczniów.

Ocena prezentacji uwzględniała : kompozycję prezentacji, zgodność z tematem, oryginalność pomysłu, estetykę wykonania, czytelność/przejrzystość zamieszczonych informacji. Jury w składzie :  Izabela Szczepańczyk, Paweł Korusiewicz wyłoniło następujących zwycięzców konkursu:

Julia Bujna

Michalina Góral

Maciej Śliż

Jakub Drukała

Wyżej wymienieni laureaci konkursu zostali nagrodzeni nagrodami książkowymi  i drobnymi upominkami rzeczowymi.

 

Izabela Szczepańczyk. Paweł Korusiewicz

  


   Dzień Bezpiecznego Internetu

        5 lutego w całej Europie obchodzony był Dzień Bezpiecznego Internetu, zainicjowany przez Komisję Europejską w 2004 roku. Działania podejmowane w ramach Dnia Bezpiecznego Internetu realizowane były pod hasłem „Dzień Bezpiecznego Internetu: Działajmy razem!”. Nadchodząca edycja Dnia Bezpiecznego Internetu zachęca wszystkich do aktywnego uczestnictwa w współtworzeniu twórczego i bezpiecznego środowiska online . Podczas obchodów DBI 2019 organizatorzy chcą podkreślić istotę współpracy pomiędzy różnymi sektorami przy wspieraniu pozytywnych zmian w sieci. Wszyscy powinniśmy angażować się w promowanie pozytywnych zastosowań internetu, promocję tolerancji oraz tworzenie kultury zrozumienia .
       Szkolne obchody DBI w tym roku były realizowane poprzez wykonanie różnorodnych zadań. Przygotowane zostały tematyczne gazetki, na których zamieszczono materiał dotyczący bezpieczeństwa i zagrożeń w sieci. Na zajęciach komputerowych w klasach I–VIII odbyły się pogadanki, burze mózgów, scenki dotyczące bezpieczeństwa w Internecie w oparciu o scenariusze DBI. W klasach I – III wykorzystano materiały edukacyjne „Sieciak.pl-poznaj bezpieczny internet” oraz ,,Sieciaki.pl –Misja bezpieczny internet”, w klasach IV – VIII ,,Internet bez hejtu”. Przeprowadzono również konkurs na prezentację multimedialną promującą bezpieczeństwo dzieci i młodzieży w Internecie ,,Bezpieczny Internet”.
       Uczniowie dowiedzieli się, z jakimi zagrożeniami mogą spotkać się w sieci. Poznali zasady, którymi należy się kierować podczas surfowania w Internecie, gdzie uzyskać pomoc w razie niebezpieczeństwa. Przyswoili zasady kulturalnego zachowania w Internecie. Pod koniec zajęć uczniowie dyskutowali, dzielili się swoimi doświadczeniami, wyciągali wnioski.
       W trosce o bezpieczeństwo korzystania z Internetu zapoznano dzieci i młodzież ze stronami internetowymi, na których można szukać informacji lub pomocy w razie nieprzewidzianych, niebezpiecznych sytuacji: www.dbi.pl, www.sieciaki.pl, www.dzieckowsieci.pl, www.bezpiecznyinternet.pl.
       Akcja przebiegała sprawnie i zaangażowała wielu uczniów i nauczycieli w dyskusję
nt. „Bezpieczny Internet” oraz zainspirowała do dalszej pracy. Przeprowadzone zajęcia pozwoliły osiągnąć zamierzone cele, tj. uświadomiły uczniom zagrożenia czyhające na nich w Internecie oraz przybliżyły zachowanie metod działania osób o złych zamiarach. Nauczyły również umiejętności zachowania w sytuacjach ryzykownych, wykazały potrzebę stosowania zasad bezpieczeństwa w Internecie (ochrona danych, ograniczone zaufanie, ochrona sprzętu przed zagrożeniami, legalność oprogramowania). Uczestnicy poznali reguły stosowania netykiety.
     Mimo iż systematycznie propagujemy działania na rzecz bezpiecznego korzystania
z Internetu podczas zajęć prowadzonych w pracowni komputerowej, jesteśmy przekonani, że w wyniku podjętych inicjatyw wzbogaciliśmy świadomość uczniów, iż decyzje podejmowane w świecie wirtualnym mają wpływ na ich realne życie. Mamy nadzieję, że nasi uczniowie unikną wielu niebezpieczeństw związanych z Internetem. Poprzez aktywny udział w zajęciach skłoniliśmy młodych internautów do refleksji nad problemem uzależnienia od życia  w sieci. Wierzymy, że nasi uczniowie będą z głową surfować po zawiłościach internetowej pajęczyny.

1

2


 

 

dbi2019

Jak co roku bierzemy udział w Dniach Bezpiecznego Internetu

Nasze zgłoszone inicjatywy na dzień 5 Luty to:

 

  1. Przeprowadzenie lekcji informatyki w klasach I-VIII na temat związany z bezpieczeństwem w Internecie.
  2. Rozwiązywanie testów na platformie Quizizz z klasami IV-VIII o tematyce związanej z bezpieczeństwem w Internecie.
  3. Przygotowanie gazetki tematycznej.
  4. Zorganizowanie konkursu na najlepszą prezentacje multimedialną na temat: „Pozytywne i negatywne strony Internetu"  dla klas IV-VIII
  5. Przeprowadzenie  lekcji wychowawczych w  klasach o tematyce związaną z Cyberprzemocą.
  6. Umieszczenie na stronie internetowej szkoły informacji o Dniu Bezpiecznego Internetu 2019.
  7. Umieszczenie linku do  Internetowego kurs dla rodziców: Bezpiecznie Tu i Tam    https://fundacja.orange.pl/kurs

 


 

REGULAMIN KONKURSU na PREZENTACJĘ MULIMEDIALNĄ

 

promującą bezpieczeństwo dzieci i młodzieży w Internecie –

 

„Bezpieczny Internet”

 

Temat: „Pozytywne i negatywne strony Internetu"

 

 

 

Cele konkursu:

 

1. Propagowanie działań na rzecz bezpiecznego dostępu dzieci i młodzieży do zasobów internetowych.

 

2. Włączenie się w obchody Dnia Bezpiecznego Internetu.

 

3. Rozwijanie uzdolnień informatycznych.

 

Zasady konkursu

 

1.  Konkurs skierowany jest do uczniów klas IV-VIII.

 

2. Prace powinny być wykonane samodzielnie (indywidualnie)) i zapisane w programie PowerPoint. Prezentacja powinna zawierać maksymalnie 10 slajdów.

 

 3. Nazwa pliku powinna zawierać klasę i imię i nazwisko.

 

4. Zagadnienia, które powinna zawierać prezentacja:

 

a) pozytywne i negatywne strony Internetu (informacje, porady, ciekawostki)

 

b) linki do stron bezpośrednio zajmujących się tematyką bezpieczeństwa (pomoc, profilaktyka) w Internecie

 

Ocenie podlegać będzie:

 

a) kompozycja prezentacji,

 

b) zgodność z tematem,

 

c) oryginalność pomysłu,

 

d) estetyka wykonania,

 

e) czytelności/przejrzystości zamieszczonych informacji,

 

Czas trwania konkursu:

 

21 stycznia 2019 – 5 stycznia 2019 roku (Dzień Bezpiecznego Internetu)

 

Rozstrzygnięcie konkursu wpisane w obchody Dnia Bezpiecznego Internetu.

 

Organizatorzy:

 

Paweł Korusiewicz

 

Izabela Szczepańczyk

 

SPRAWOZDANIE Z KONKURSU  NA PREZENTACJĘ MULTIMEDIALNĄ
PROMUJĄCĄ BEZPIECZEŃSTWO DZIECI I MŁODZIEŻY
 W INTERNECIE ,,BEZPIECZNY INTERNET”
SKIEROWANY DO UCZNIÓW KLAS IV-VIII.

 

 

         W dniach 25.01- 05.02.2019r. odbył się szkolny konkurs informatyczny o tematyce ,,Pozytywne i negatywne strony Internetu” dla uczniów klas IV –VIII. Ogółem brało udział w konkursie 16 uczniów.
Ocena prezentacji uwzględniała : kompozycję prezentacji, zgodność z tematem, oryginalność pomysłu, estetykę wykonania, czytelność/przejrzystość zamieszczonych informacji. Jury w składzie :  Izabela Szczepańczyk, Paweł Korusiewicz wyłoniło następujących zwycięzców konkursu:

Julia Bujna

Michalina Góral

Maciej Śliż

Jakub Drukała

Wyżej wymienieni laureaci konkursu zostali nagrodzeni nagrodami książkowymi  i drobnymi upominkami rzeczowymi.

 

 

 

 

Izabela Szczepańczyk. Paweł Korusiewicz

SZKOŁA PODSTAWOWA NR 2 ZAGRAŁA Z WOŚP

wosp 2019

Nasza szkoła, kolejny już rok z rzędu, zagrała z Wielką Orkiestrą Świątecznej Pomocy! 13 stycznia 2019r. spotkaliśmy się na siewierskim rynku by wesprzeć akcję Jurka Owsiaka. Tegoroczny finał grał dla najmłodszych na zakup sprzętu dla specjalistycznych szpitali dziecięcych.

Uczniowie naszej szkoły zagrzewali do zbiórki pieniędzy na ten szczytny cel swoim występem wokalnym. Na początek pastorałkę "Od serca do ucha" zaśpiewali uczniowie klas I - III. Następnie uczennice klasy IV - Lena Sobisz, Julia Bujna i Natalia Peterek - odśpiewały "Muzyczne echo Warszawy". Na zakończenie z piosenką "Kocham Wolność" Chłopców z Placu Broni wystąpił Maks Pasternak, uczeń klasy V.

27. fianł WOŚP pokazał nam, że pomaganie jest dziecinnie proste! Cieszymy się, że i my mogliśmy zaznaczyć w nim swój udział!

Zapraszamy do obejrzenia relacji z naszego występu.

Beata Pieprzyk

 

 

 

Copyright © 2025 Szkoła Podstawowa nr 2 w Siewierzu. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Joomla! jest wolnym oprogramowaniem wydanym na warunkach GNU Powszechnej Licencji Publicznej.
Tuesday the 28th. Siewierz